Pokud jste již o podnikatelském plánu slyšeli, případně ho po vás někdo, například banka vyžaduje, pravděpodobně již víte, že podnikatelský plán je dokument, který jednoduše řečeno popisuje celý váš podnik po teoretické stránce ale zároveň ukazuje, jaké prognózy máte do budoucna po stránce finanční. Podnikatelský plán restaurace je stejný podnikatelský plán jako když otevíráte obchod, zda jdete provádět jiné služby, liší se jen v pár věcech, které si v tomto článku přiblížíme.
Prostě o tom, proč je podnikatelský plán potřebný
Před tím, než jste začali provádět kroky k založení vašeho podniku, jste ani netušili, že něco takového, jako podnikatelský plán restaurace budete muset vytvořit? Nezoufejte, určitě nejste jediný, důležité je se zamyslet nad tím, co vám taková tvorba podnikatelského plánu dá a co jí víte získat, protože dobře zpracovaný podnikatelský plán je skutečně základ otevření podniku. Podnikatelský plán vám dá totiž přehled o tom, co je třeba všechno vyřídit, na co všechno je třeba myslet, to vám ukazuje teoretická část podnikatelského plánu, tvoříte si v ní vaše cíle, popisujete vize, představujete své odběratele, dodavatele, tvoříte si personální základnu, analyzujete konkurenci, přicházíte na silné stránky vašeho podniku a naopak eliminujete ty slabé stránky podniku. Pak přichází na řadu část analytická, v níž už děláte s reálnými čísly, tedy penězi, které máte k dispozici, které ještě potřebujete a zobrazuje se vám obraz kdy se vrátí, jak solventní jste pro banku, pro dodavatele a zda vlastně se na trhu první roky udržíte. Právě z těchto důvodů je velmi důležité abyste podnikatelský plán měli vypracovaný, a pokud žádáte finanční prostředky od banky, právě analytická část rozhodne o tom, zda peníze od banky dostanete, nebo nedostanete.
V čem se liší podnikatelský plán restaurace od jiných?
Obecně má podnikatelský plán restaurace stejnou formu jako běžný podnikatelský plán, jsou však drobné odchylky, například tím, že poskytujete službu, je třeba počítat s jinou stanovením cen jako například při prodeji nějakých předmětů, stejně jako restaurace máte pravděpodobně více konkurence, jako například podniky s jiným zaměřením. Podnikatelský plán restaurace musí být přepracován detailně a správně, tak aby nejen zaujal, ale také ukázal, že právě ta vaše restaurace bude jiná než konkurenční, že bude lepší a úspěšnější. Chcete-li se dozvědět více, určitě se obraťte na internetové stránky společnosti https://www.ikelp.cz/